Amber - Communicatiemedewerker De Hoop Terneuzen

"Bij De Hoop Terneuzen ben ik nog lang niet uitgeleerd."

Als ik terugdenk aan mijn start bij De Hoop Terneuzen, lijkt het bijna een sprong in het diepe. Wie had gedacht dat ik, met mijn achtergrond in evenementen en entertainment, in de bouwsector zou belanden? Maar hier ben ik dan, drie jaar later, nog steeds elke dag iets nieuws aan het leren.

Het begon allemaal toen dat welbekende coronavirus roet in het eten gooide bij mijn vorige baan. Binnen no time zat ik in Terneuzen, speciaal voor deze baan een auto gekocht en ik kon aan de bak.

Mijn rol? Ik, als creatieve duizendpoot, ben verantwoordelijk voor de communicatie van diverse bedrijven binnen onze groep die zich richten op betonwaren en bouwgrondstoffen. Onder mijn hoede vallen bedrijven zoals De Hoop Pekso en Cascototaal. Mijn dagen beginnen niet zonder muziek – zonder radio geen concentratie. Zodra ik binnenstap, gaat die radio aan. Na de muziek check ik snel of er spoedklusjes liggen te wachten, je weet maar nooit. Mijn inbox en ons planningssysteem geven me meteen een overzicht van wat de dag gaat brengen. Spoedklusjes krijgen voorrang, maar anders duik ik direct in mijn lijst met lopende projecten.

Tussen de mails door scan ik ook altijd even onze social media kanalen. Wat leeft er? Zijn er dringende berichten die beantwoord moeten worden? En dan, hup, aan de slag met de content voor vandaag, of dat nu een persbericht is, een update voor LinkedIn of een briefing voor ons volgende evenement.

De middagen vliegen voorbij met vergaderingen, het opvolgen van projecten en natuurlijk het onvermijdelijke ad hoc verzoek dat altijd wel weer binnenkomt. Elke dag is anders en dat maakt mijn werk zo leuk. Tegen het einde van de middag neem ik de tijd om de belangrijkste taken af te ronden, zodat ik zonder zorgen naar huis kan. Nog een laatste blik op de social media planning voor de volgende dag, en dan is het tijd om de computer af te sluiten.

En als de dag dan ten einde loopt, probeer ik altijd even stil te staan bij wat we allemaal hebben bereikt. Niet alleen ik, maar het hele team. Het is die gezamenlijke inzet en creativiteit die ervoor zorgt dat we blijven groeien en ontwikkelen, als individuen en als bedrijf. En morgen? Dan begint het avontuur gewoon weer opnieuw, met de radio aan en een verse kop koffie in de hand.

Het teamgevoel op onze communicatie-afdeling is iets waar ik veel waarde aan hecht. Het zijn de mensen die het werk leuk maken, die je uitdagen en steunen. Samen lachen, soms een beetje mopperen, maar altijd met respect voor elkaar.

Dat warme teamgevoel wordt niet alleen binnen onze eigen afdeling gevoeld, maar ook bij de collega's van de verschillende bedrijven waarvoor ik de communicatie verzorg. Hun waardering voelt als een extra bevestiging van het werk dat we doen. Zo werd ik onlangs totaal verrast met een bos bloemen op mijn bureau, een blijk van dank voor al mijn inzet rond de Infra Relatiedagen.

Communicatie is echt mijn ding: de wereld laten zien wie we zijn en wat we doen, van social media tot aan beurzen en evenementen. Het is die mix van creativiteit en organisatie die me elke dag uit bed krijgt. Eén van de projecten die me echt aan het hart ligt, is Circle. Vanaf het prille begin was ik erbij betrokken, en om dan te zien hoe het groeit en bloeit in de markt, daarvan word ik blij van.

Waar ik mezelf zie over vijf jaar? Misschien wel met wat meer verantwoordelijkheid, wie weet. Het uitvoerende werk vind ik nu nog te leuk, maar ik sta open voor alles wat op mijn pad komt. Wat vaststaat, is dat ik hier bij De Hoop Terneuzen nog lang niet uitgeleerd ben.